رومان

قسمت اول - سايه ها, روشن ها

پيشگفتار

از زماني‌كه در جريان ماجراهايي كه يكي از آنها موضوع همين كتاب است قرار گرفتم، هميشه به دنبال فرصتي بودم كه بتوانم آنها را به صورت يك رومان بنويسم. دو چيز مانع نوشتنم بود: يكي انتخاب موضوع و ديگري داشتن زمان مناسب.

ادامه مطلب...

به كجا نگاه كنم؟


به كجا نگاه كنم؟

م.مشيري( حميد ايراني)

  

جهت تماس با مولفو يا سفارش كتاب با آدرس الكتريكي زير تماس بگيريد:

 

Faxnummer: 030920372081

 

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

فراخوان

 

” جهان مطلع نشد كه بر ملت ايران چه گذشت“ قسمتي از نامه شهيد اشرف به آقاي مسعود رجوي مسئول شوراي ملي مقاومت در سال 60 .

واقعيت تلخي كه متاسفانه در تاريخچه مقاومت مردم ايران بر عليه نظام جهل و ظلم آخوندي وجود دارد اينست كه آثار بسيار كمي در مورد سرنوشت و زندگي شهدا و اسرا و رزمندگان آزادي و وابستگان به آنان نوشته شده است .

وقتي براي اولين بار سال 1355 كتاب مادر ماكسيم گورگي را خواندم چندين بار براي “ مادر ” اشك ريختم و ماكسيم را ستايش كردم كه اين داستان را نوشته است .

حال قريب 27 سال از آن زمان مي گذرد از خود مي گذرم چون به دلايل مشخصي امكان نوشتن در مورد اين سرنوشت ها را نداشتم چون خود در بطن آن بودم و اكنون بعد از قريب ربع قرن, دوباره قلم بدست گرفته ام و وظيفه اصلي خود را در كادر نويسندگي , تحرير همين سرنوشت ها در قالب رومان قرار داده ام تا شايد در حيطه و توان خود , بتوانم مقداري ازاين ناكرده را جبران كنم.

 شرايط كنوني كه بهترين و پاك بازترين فرزندان مردم ايران در توطئه سياه ارتجاع با خطر روبرو هستند , كساني كه خود هر كدام اسطوره اي بزرگ در تاريخ مبارزاني يك ملت محسوب مي شوند, به قساوت برچسب تروريست مي خورند و بقولي معروف بايد گفت ” روزگار عجيبي است نازنين “ , اين كمبود بارز تر مي شود كه واقعا اين رزمندگان چه كساني هستند ؟ اما كسي خبر ندارد . .. و متاسفانه نويسندگان معاصر ما در اين زمينه خيلي خيلي كم كاري و... داشته اند ( بايد در اينجا به نقش هنر مند و تعهد ش نسبت به جامعه و در عصر مقاومت به نقشش در به تصوير در آوردن آن اشاره كرد ).

در هر صورت در گذريم بهتر است. آلان چه بايد كرد؟ بجاي جوابيه در جوابيه نوشتن .

فراخوانم به تمامي شعرا و نويسندگان و هنرمنداني است كه غم ايران و ايراني را در قلب دارند, مي باشد : « همت كنيم به رفع اين نقيصه بپردازيم و هنر خود را به مقاومت مردم هر چه بيشتر پيوند زنيم  …. و سرنوشت قربانيان رژيم منحوس آخوندي را به رشته تحرير در آوريم, تا” جهان كمي بداند“ .

مسلم است كه تمامي اين داستانها در پايه ريزي سيستم دمكراسي در ايران فرداجزو تاريخ آن مي گردد, و وقتيكه” صدف سفيد آزادي “ در درياي سرخ مقاومت بدست آمد, ملت ايران زمين ,اين سرزمين كهن شرف و افتخار كه به نحس آخوندي دچار شده , بعد از پايان اين دوران سخت, ارزش آنرا بهتر بداند .

موفق باشيد

حميد ايراني

3 دي 82 

 

بر سراپرده شب آتش جان بايد زد

تا بسوزد در سايه خود محو شود

 

و اين داستاني است از اين آتش جانها بر سراپرده شب

 

ادامه مطلب...

template Joomla